Víte, čím se vaši žáci po skončení vyučování na počítačích skutečně baví? Jenom „paří“ hry? A víte, že i pro ně už existují prostředí, ve kterých jsou hry schopni programovat? Jedním z nich je třeba celosvětově rozšířený nástroj KODU Game Lab od Microsoftu.
Žáci ZŠ porovnají své programátorské dovednosti na celorepublikové soutěži StudNET v Pardubicích
Mgr.
Petr
Naske,
předseda Jednoty školských informatiků a pracovník NÚV/POSPOLU
Ing.
Jiří
Formánek,
ředitel soutěže StudNET a SŠ informatiky a ekonomie DELTA Pardubice
A právě ve schopnostech v programování v prostředí KODU Game Lab pořádá Střední škola informatiky a ekonomie DELTA v Pardubicích celorepublikovou soutěž. Koná se 15. dubna na Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice. Žáci základních škol mohou hlásit svá programátorská dílka do soutěže přes webové stránky www.studnet.cz, uzávěrka prací soutěže je 27. března 2016. Pět nejlepších bude vybráno do celostátního finále, kde budou soutěžit o zajímavé ceny. Hlavní výhrou je Xbox, který dodal partner soutěže - společnost Microsoft. Žáci se mohou také podívat na dokonalejší výtvory svých spolužáků ze středních škol, které budou na StudNETu také soutěžit. Celý den bude navíc naplněn přednáškami předních odborníků z oblasti IT.
První ročník soutěže proběhl v roce 2015 pod záštitou projektu POSPOLU, který realizovalo MŠMT společně s Národním ústavem pro vzdělávání. Pilotně se v něm ověřovaly způsoby efektivní spolupráce středních škol a zaměstnavatelů, ve vazbě na základní školy se také posbíraly zajímavé příklady společného kariérového vzdělávání žáků ZŠ a společných náborů ZŠ a SŠ. Soutěž StudNET neslevila ze svých principů ani ve svém druhém ročníku. Prokázala svoji životaschopnost, obejde se i bez finanční podpory EU. IT firmy se složily na náklady a vyžádaly si její pokračování. Je pro ně zajímavé získat kontakty na mladé IT talenty a zjistit, co umí. V současné době firmy hledají aktivní a talentované zaměstnance, a přesně ti se na StudNETu scházejí. Generálním partnerem akce se stala společnost Foxconn (světový lídr v poskytování kompletních řešení v oblasti IT), dalšími partnery jsou Microsoft, Unicorn, Česká spořitelna, eBRÁNA a Vigour. Projekt získal podporu i České ICT Aliance a podnikatelských inkubátorů Prague StartUp Centre a Pardubického inovačního centra. Mediální podporu zajistí stejně jako v minulém roce Jednota školských informatiků a také Národní ústav pro vzdělávání v rámci udržitelnosti aktivit projektu POSPOLU. Záštitu nad 2. ročníkem převzal primátor statutárního města Pardubic Ing. Martin Charvát.
A co soutěž přinese žákům? O závěrečné slovo jsme poprosili Jiřího Formánka, ředitele soutěže: „Snažili jsme se vymyslet formát soutěže, který bude dávat co největší smysl. Žáci základních škol si zde zasoutěží a zároveň uvidí další perspektivu v programování. Mohou se inspirovat projekty středoškoláků, vše se odehrává na akademické půdě Univerzity Pardubice a porota je složená převážně ze zaměstnanců IT firem. Lepší přehled o své možné budoucnosti žáci v jeden den na jednom místě snad ani dostat nemohou. Proto programujte, přihlaste své projekty, a i kdybyste nebyli mezi prvními pěti, přijeďte se k nám do Pardubic podívat a třeba aspoň fandit svým spolužákům.“