Založení a rozjezd školy #10: Překážky na cestě

Vydáno: 10 minut čtení
S koncem školního roku 2020/2021 přichází poslední díl společného putování se zakladateli malých neveřejných základních škol. Na rozloučenou se zaměříme na různé překážky na cestě a změny, se kterými se museli a musejí jednotliví aktéři vyrovnávat. Ať už se jedná
o zřizovatele, ředitele, pedagogy či další hrdiny všednodenních příběhů sledovaných škol.

Opakované obtíže již před startem

V prvních dílech našeho seriálu jsme se věnovali úvahámo tom, zda a proč podstoupit dobrodružství vzniku nové školy. Příběh Mateřské EKO školky Lišky Bystroušky z okresu Praha-východ znovu ukazuje, že již v této fázi mohou budoucí zřizovatelé narazit na řadu obtíží. „Největším strašákem pro nás jsou finance. Jsme v okrese, kde jsou všechny školy přeplněné. Není šance si pronajmout jakoukoliv školskou budovu. Našli jsme sice objekt obce, který by bylo možné si pronajmout, ale museli bychom ho kompletně rekonstruovata zasekli jsme se na financích,“ líčí své útrapy Barbora Procházková, ředitelka a jednatelka již fungující mateřské školy.
Její snahy o rozjezd základní školy opakovaně selhávají. „Třikrát jsme uspěli s žádostí o zápis do rejstříku a třikrát jsme do září nedokázali školu rozjet. Krom financí jsou úskalím t

Související dokumenty

Pracovní situace

Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogů volného času
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Odborná kvalifikace vychovatelů
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Povinnosti ředitele školy a zřizovatele v souvislosti se školskou radou
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015

Poradna

Vozíčkář
Kvalifikace učitelky ZŠ
Uznání kvalifikace na 1. stupeň pro výuku na 2. stupni základní školy
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Přítomnost zřizovatele ve škole
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Zrušení zřizovací listiny a následná nová zřizovací listina
Bezplatné poskytnutí základních školních pomůcek žákům 1. ročníku
Hospodaření školy - zaúčtování ztrátového výsledku z předchozího roku
Odpolední vyučování 1. stupeň
Kariérový poradce na ZŠ
Přijetí cizince do základní školy
Výuka Aj
Jmenování ředitele
Zřizovatel
Zřizovatel
Doplňková činnost
Škola v přírodě
Doprovod do školy

Články

Založení a rozjezd školy #1: Proč?
Založení a rozjezd školy #5: Financování
Založení a rozjezd školy #6: Žáci
Založení a rozjezd školy #7: Rodiče
Založení a rozjezd školy #3: Do rejstříku!
Založení a rozjezd školy #9: Výběr ředitele
Založení a rozjezd školy #4: Učitelé, vychovatelé, asistenti, ...
Založení a rozjezd školy #8: Ředitel školy a jeho vztah se zřizovatelem
Založení a rozjezd školy část 2: Do rejstříku, nebo ne?