Zaúčtování interaktivní tabule

Vydáno:
Zaúčtování interaktivní tabule
Jak zaúčtovat interaktivní tabuli, lze úhradu faktury rozúčtovat mezi zřizovatele a školu (učební pomůcky)? Interaktivní tabule -37 900,31 výukový software - 36 591,31 dataprojektor PC. Je možné zaúčtovat položky jinak než investiční soubor? Zatím naše paní účetní zaúčtovala z prostředků zřizovatele a výukový software z rozpočtu škoIy, jako učební pomůcku. Dataprojektor i PC je mobilní záležitostí, kterou lze používat odděleně a v různých třídách. Faktura byla rozúčtována jako DHIM.
Související předpisy:
* hlava II vyhlášky č. 505/2002 Sb., k provedení zákona. o účetnictví pro územní samosprávu a organizační složky státu
* č. 512 Českých účetních standardů
ODPOVĚĎ:
Způsob, jakým účetní jednotka zatřídí pořízený majetek – tedy zda se jedná o samostatné věci či zda se jedná o soubor věcí, kdy každá jednotlivá věc nemůže existovat a plnit své poslání samostatně – vždy záleží na účetní jednotce. Pokud má účetní jednotka dostatek důkazních prostředků, že se jedná o plně samostatné části, může je účtovat samostatně (u PC a dataprojektoru asi není pochyb o jejich plné samostatnosti). V případě tabule a výukového SW je situace složitější a její posouzení závisí v neposlední řadě i na tom, z jakých prostředků byly obě složky majetku pořízeny (zda se jedná o provozní či investiční prostředky). Co se týče rozúčování úhrady faktury mezi zřizovatele a školu – předpokládám, že zřizovatel poskytl určitý objem finančních prostředků škole, nikoli že fyzicky část faktury hradila škola a část zřizovatel. Úhrada faktury z různých zdrojů není problém, je však třeba zohlednit to, o jaké prostředky se jedná (aby nedošlo k tomu, že z investičních prostředků bude hrazena neinvestice a naopak). K posouzení celé situace je třeba vzít také v úvahu postoj zřizovatele k celé záležitosti (schválil rozpočet, poskytl prostředky) a skutečnost, zda škola má možnost použít tabuli či SW i jinak než pouze dohromady.

Související dokumenty

Pracovní situace

Účetní závěrka vybraných (příspěvkových) organizací
Rozsah sestavení účetní závěrky
Etapy účetní závěrky
Uzavírání účetních knih – základní účetní postupy v souvztažnostech
Další požadavky na části ÚZ
Daňové povinnosti související s účetní závěrkou
Zjišťované závady v postupech zpracování a vykazování údajů ÚZ
Schvalování účetní závěrky příspěvkové organizace
Využití účetnictví k finančnímu řízení
Vedení účetnictví škol – příspěvkových organizací
Podstata účetnictví
Účetní zásady a principy
Požadavky na vedení účetnictví
Požadavky na použití účetních metod
Účetní zápisy a záznamy
Účty – soustava účtů
Organizace odpovídající informační základny
Výběr informační technologie
Postavení a funkce účetnictví
Inventarizace

Poradna

Účtování zařazení dlouhodobého hmotného majetku pořízeného z FKSP u základní školy zřízené obcí
Prodej lyží
Stanovení vstupní ceny skluzavky na školním hřišti
Prodej opotřebovaného majetku
Odpis majetku příspěvkové organizace
Školní jarmark
Proplacení výpisu z rejstříku trestů
Stravování české školní inspekce
Použití účtu 527 u příspěvkové organizace
Účtování čištění vzduchotechniky kuchyň – školní jídelna
Účet 649
Účtování ztráty za rok 2022 - škola
Doplňující otázka k - Účtování ztráty za rok 2022 - škola
Malování tříd v základní škole – účetnictví
Pracovní sešity
Faktura a její obsah - odpověď na dotaz
Plán dovolených
Náhrada mzdy
Pracovní smlouva
Účtování

Vyhlášky

502/2002 Sb. , kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou pojišťovnami