Zaúčtování interaktivní tabule

Vydáno:
Zaúčtování interaktivní tabule
Jak zaúčtovat interaktivní tabuli, lze úhradu faktury rozúčtovat mezi zřizovatele a školu (učební pomůcky)? Interaktivní tabule -37 900,31 výukový software - 36 591,31 dataprojektor PC. Je možné zaúčtovat položky jinak než investiční soubor? Zatím naše paní účetní zaúčtovala z prostředků zřizovatele a výukový software z rozpočtu škoIy, jako učební pomůcku. Dataprojektor i PC je mobilní záležitostí, kterou lze používat odděleně a v různých třídách. Faktura byla rozúčtována jako DHIM.
Související předpisy:
* hlava II vyhlášky č. 505/2002 Sb., k provedení zákona. o účetnictví pro územní samosprávu a organizační složky státu
* č. 512 Českých účetních standardů
ODPOVĚĎ:
Způsob, jakým účetní jednotka zatřídí pořízený majetek – tedy zda se jedná o samostatné věci či zda se jedná o soubor věcí, kdy každá jednotlivá věc nemůže existovat a plnit své poslání samostatně – vždy záleží na účetní jednotce. Pokud má účetní jednotka dostatek důkazních prostředků, že se jedná o plně samostatné části, může je účtovat samostatně (u PC a dataprojektoru asi není pochyb o jejich plné samostatnosti). V případě tabule a výukového SW je situace složitější a její posouzení závisí v neposlední řadě i na tom, z jakých prostředků byly obě složky majetku pořízeny (zda se jedná o provozní či investiční prostředky). Co se týče rozúčování úhrady faktury mezi zřizovatele a školu – předpokládám, že zřizovatel poskytl určitý objem finančních prostředků škole, nikoli že fyzicky část faktury hradila škola a část zřizovatel. Úhrada faktury z různých zdrojů není problém, je však třeba zohlednit to, o jaké prostředky se jedná (aby nedošlo k tomu, že z investičních prostředků bude hrazena neinvestice a naopak). K posouzení celé situace je třeba vzít také v úvahu postoj zřizovatele k celé záležitosti (schválil rozpočet, poskytl prostředky) a skutečnost, zda škola má možnost použít tabuli či SW i jinak než pouze dohromady.

Související dokumenty

Pracovní situace

Podvodná faktura
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Účetní závěrka vybraných (příspěvkových) organizací
Rozsah sestavení účetní závěrky
Etapy účetní závěrky
Uzavírání účetních knih – základní účetní postupy v souvztažnostech
Další požadavky na části ÚZ
Daňové povinnosti související s účetní závěrkou
Zjišťované závady v postupech zpracování a vykazování údajů ÚZ
Vedení účetnictví škol – příspěvkových organizací
Podstata účetnictví
Účetní zásady a principy
Požadavky na vedení účetnictví
Požadavky na použití účetních metod
Účetní zápisy a záznamy
Účty – soustava účtů
Organizace odpovídající informační základny
Výběr informační technologie
Postavení a funkce účetnictví
Inventarizace

Poradna

Účtování čištění vzduchotechniky kuchyň – školní jídelna
Účet 649
Použití účtu 527 u příspěvkové organizace
Účtování ztráty za rok 2022 - škola
Doplňující otázka k - Účtování ztráty za rok 2022 - škola
Stravování české školní inspekce
Školní jarmark
Proplacení výpisu z rejstříku trestů
Faktura a její obsah - odpověď na dotaz
Plán dovolených
Náhrada mzdy
Pracovní smlouva
Účtování
Prodej opotřebovaného majetku
Stanovení vstupní ceny skluzavky na školním hřišti
Malování tříd v základní škole – účetnictví
Pracovní sešity
Účtování zařazení dlouhodobého hmotného majetku pořízeného z FKSP u základní školy zřízené obcí
Prodej lyží

Vyhlášky

502/2002 Sb. , kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou pojišťovnami