Půl druhého roku trvající projekt kombinovaného vzdělávání prověří možnosti zařazení
on-line metod do běžné výuky škol. Navazuje na zkušenosti s distančním vzděláváním
a zkouší různé možnosti digitalizace práce pro naše učitele a podporu žáků a studentů
a jejich potřeb a talentů. Je třeba využít to dobré, co nám „digitální revoluce“ přinesla,
a zároveň se poučit z chyb. Proto se nyní testují různé druhy způsobů organizace, obsahu
a metod vzdělávání, které by mohly být do budoucna šikovně využity pro práci všech škol.
Zůstane nám on-line výuka i po pandemii?
Počítače a technika hrají v dnešní době prim. Digitalizace se díky pandemii velmi rychle zavedla i do našich škol, kde se s ní snažíme, tu lépe, tu hůře, sžít a vyrovnat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na podzim 2020 schváliloa připravilo v rámci realizace nové národní Strategie 2030+ projekt pokusného ověřování kombinovaného vzdělávání. Mimo jiné je to reakce na zprávy České školní inspekce, které konstatují, že nejsou dostatečně využívány moderní výukové metody a převažují frontální formy práce s dominancí učitele, což vede k nižší míře aktivního zapojení žáků do výuky. Zároveň rostou počty dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a je nezbytná vyšší míra individualizace výuky nebo různorodých úkolů tak, aby tyto potřeby a možnosti žáků byly více respektovány.
Jedním z cílů