Novinky ve školské legislativě stejně jako návrh rozpočtu školství na příští rok zjevně motivuje spíše snaha šetřit za každou cenu než zájem dětí a pracovníků škol. V legislativním procesu je dlouhodobě nejen řadou aktérů kritizovaná novela školského zákona (č. 561/2004 Sb.), která zavádí parametrizaci asistentů pedagoga, ale také novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, která snižuje dotaci ze státního rozpočtu na personální podpůrná opatření. A aby toho nebylo málo, také změna nařízení č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, která navrhuje snížit PHmax o 6 %, omezí školám dotace na odučené hodiny financované ze státního rozpočtu a sníží možnost individualizace a diferenciace výuky.
Aktuality v návrzích legislativních změn upravujících financování podpůrných pozic ve školách
Vydáno:
10 minut čtení
Aktuality v návrzích legislativních změn upravujících financování podpůrných pozic ve školách
Mgr.
Lenka
Hečková
odborná
PhDr.
Lenka
Felcmanová
Ph.D.
předsedkyně Society for All, z. s
Tato kumulovaná úsporná opatření přicházejí v době, kdy školy čelí vysokému nárůstu žáků s obtížemi v oblasti duševního zdraví i náročným chováním v důsledku celospolečenských krizí, kterým je naše společnost souvisle již několik let vystavena. Tyto návrhy změn spojené i s návrhem nezahrnout asistenty pedagoga a odborné podpůrné pedagogické profese do skupiny pedagogických pracovníků, kterým bude garantová