• Oblíbené
  • Poznámka

Desetiletí "speciálních tříd" aneb Mají smysl?

Vydáno: 7 minut čtení

Jednou z forem vzdělávání dětí nebo žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je tzv. skupinová integrace dětí či žáků, která probíhá v běžných školách formou zřizování samostatných tříd. Ke zřízení třídy podle § 16 odstavce 9 ŠZ je podle § 16 odstavce 10 ŠZ v případě škol zřizovaných obcí nebo soukromým zřizovatelem nezbytný souhlas krajského úřadu. K žádosti je ředitel školy povinen doložit doporučení ŠPZ, kde podpůrná opatření žáků dosahují alespoň třetího stupně a je doporučena integrace v „paragrafové třídě“. Třídy zřizované podle § 16 odstavce 9 ŠZ je možné zřizovat pouze pro děti nebo žáky s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem.

Desetiletí „speciálních tříd“ aneb Mají smysl?
Mgr. Et Mgr.
Markéta
Krčmářová
učitelka II. stupně, speciální pedagog, výchovná poradkyně ZŠ Prokopa Velikého v Kolíně, matka chlapce s atypickým autismem a ADHD
Tradice „paragrafových tříd“ na naší škole sahá již do poloviny devadesátých let. Tyto třídy jsou u nás zřizovány pro závažné vady řeči a ve vyšších ročnících se jejich vymezení většinou překlápí na specifické poruchy učení. Legislativní ukotvení tříd nám ale dovol

Sdílení dokumentu

Poznámka k dokumentu