Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (5. část). Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ

V předchozích dílech našeho seriálu jsme čtenářům představily jednotlivé oblasti nezbytné pro práci funkčního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Nyní bychom jednotlivé kompetence a úkoly členů ŠPP ukázaly na konkrétní a reálné kazuistice. Popíšeme proces integrace žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni základní školy a vysvětlíme si na konkrétním příkladu jednotlivé kompetence a role členů ŠPP.

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (5. část)
Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala v Praze
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D., DBA
<

Související dokumenty

Pracovní situace

Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Novela maturitní vyhlášky
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Činnosti zajišťované v „malotřídních“ školách
Novela školského zákona
Adaptační koordinátor
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Právní předpisy týkající se žáků-cizinců
Kategorie cizinců v praxi škol
Děti, žáci, studenti – rodinní příslušníci občana EU
Děti, žáci, studenti ze třetích zemí
Žáci-cizinci v ZŠ
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců

Poradna

Přijetí cizince do základní školy
IVP
Ochrana osobních údajů

Články

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (4. část). Vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (2. část). Interní spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (3. část). Spolupráce školního poradenského pracoviště s externími organizacemi a subjekty