Současná doba, změny ve společnosti a v rodinách našich žáků, to vše přináší čím dál častěji do škol situace, o kterých můžeme hovořit jako o náročných nebo krizových. Jsou doprovázeny akutním a výrazným zhoršením psychického stavu žáka nebo je ohroženo jeho bezpečí. Mnohdy tyto situace vyžadují náročná řešení a zapojení externích institucí – OSPOD, Policie ČR, DKC, SVP, PPP aj. Pedagogové tak čelí náročným situacím, které dříve nezažívali a na které nejsou připraveni, protože krizová intervence a práce s žákem s psychickými problémy není běžnou součástí jejich vzdělávání. Přibývají také problémové a konfliktní situace v komunikaci s rodiči.
Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole
1. část – Co je krize a jak ji rozpoznat
Mgr.
Jana
Březinová
psychoterapeutka, supervizorka a lektorka vzdělávacích programů v oblasti
Právem vyvstávají otázky týkající se role školy jako instituce a role pedagoga: kde jsou naše
kompetence
, jak správně poskytnout tzv. první psycho-sociální pomoc? J