Někdy se zdá, že poradenství a podpora žáků na střední škole a studujících na vysoké škole jsou dva odlišné tábory. Jeden říká: „Makej, v životě už ti umetat cestičku nikdo nebude.“ Druhý říká: „Jakou cestu si potřebujete zvolit pro dosažení tohoto cíle?“ Nebo to tak černobílé není? Pojďme se na to podívat z perspektivy dítěte, které pravidelně navštěvuje pedagogicko-psychologickou poradnu, protože se mu ve škole nedaří.
Jak sladit podporu žáků/studujících se specifickými potřebami na střední a vysoké škole?
Mgr. et Mgr.
Jana
Pechancová
Středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami ČVUT, odborná garantka pro oblast studentů se specifickými poruchami učení Asociace poskytovatelů služeb studentům se specifickými potřebami na VŠ
Mgr.
Barbora
Čalkovská
ELSA Středisko pro podporu studentů se specifickými potřebami ČVUT, místopředsedkyně Asociace poskytovatelů služeb studentům se specifickými potřebami na VŠ
Představme si dívku nebo chlapce, pojmenujme ji/ho třeba jménem Saša. V článku budeme střídavě měnit gender pojmenování, abychom upozornili, že se stejnými obtížemi se potýkají obě pohlaví.