Logopedickou péči potřebujeme včasnou, kvalitní a dostupnou, a to napříč všemi věkovými kategoriemi i dotčenými rezorty. Potřeba dobré logopedické péče je velmi vysoká v každém věku i čase, nicméně ve školském rezortu – s ohledem na naplnění potřeb dětí a žáků předškolních zařízení, základních a středních škol – je požadavek dostupné kvalitní logopedické péče možná ještě o kousek vyšší a intenzivnější.
Kodifikace školského logopeda v novele zákona o pedagogických pracovnících je deklarací kvality a odbornosti
PhDr.
Veronika
Včelíková
Ph.D.
členka výkonného výboru
V důsledku
neustále se zvyšujících nároků na zajišťování kvalitní komplexní logopedické intervence
v celé nezbytné šíři bylo žádoucí začít již v dávné minulosti postupně budovat rozsáhlý a komplexně pojatý přístup školské logopedické intervence, na kterém participují odborníci různé úrovně, vzdělání i kompetencí.Komplexní logopedicko-intervenční (týmový) přístup vyžaduje správnou a včasnou identifikaci i pojmenování konkrétního narušení komunikačních schopností, často různorodé etiologie, na kterou se navíc váží další velmi specifické faktory, jako jsou např. komorbidní odchylky s nespočtem dalších obtíží neurovývojového charakteru, které je nezbytné u daného jedince nejen včas odhalit, správně identifikovat, ale také vhodně a kvalitně