Multilanguage Assessment Battery of Early Literacy (MABEL) je vícejazyčný soubor diagnostických testů a normativních údajů určený pro diagnostiku předpokladů rozvoje raných gramotnostních dovedností a dovedností souvisejících s rozvojem čtení a psaní.
Je vhodná pro užití při diagnostické a poradenské práci s monolingvními a bilingvními dětmi
i s dětmi, které si osvojují gramotnost v jiném než ve svém mateřském jazyce.
MABEL byla vytvořena v návaznosti na výsledky kros-lingvistického výzkumu vývoje počáteční gramotnosti (www.eldel.eu) realizovaného v pěti evropských zemích, resp. evropských jazycích (Caravolas et al 2012, 2013 a 2019). V rámci uvedeného výzkumného projektu vznikl unikátní soubor testových nástrojů, které byly v letech 2018–2019 připraveny pro užití v odborné pedagogickopsychologické praxi v celkem čtyřech jazykových mutacích (angličtině, češtině, š