Již rok pomáhají čeští učitelé v pilotních základních školách ověřovat a pro české prostředí adaptovat metodiku rozvoje měkkých dovedností Skills Builder, po pulární ve Velké Británii. Na následujících řádcích se dozvíte více o základních principech metodiky podpory měkkých dovedností u žáků, jaké dovednosti metodika zahrnuje, a blíže se podíváme na první z nich – schopnost naslouchat.
Naučme se osm dovedností v rámci metodiky Skills Builder – detailní představení první dovednosti „Schopnost naslouchat“
Osm základních měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Metodika Skills Builder
vznikla ve Velké Británii před více než 20 lety. Rozvíjí měkké dovednosti u dětí a mladých lidí od 6 do 18 let. Zaměřuje se na podporu osmi základních dovedností, které prostupují jednotlivými klíčovými kompetencemi vymezenými Rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, a je možné je integrovat do všech devíti vzdělávacích oblastí.