Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "pozitivní nastavení" - představení páté dovednosti

Vydáno: 7 minut čtení

Britskou metodiku rozvoje měkkých dovedností Skills Builder již více než rok pomáhají ověřovat a adaptovat čeští učitelé v pilotních základních školách. Na následujících řádcích se dozvíte více o páté z osmi dovedností, které metodika podporuje; pozitivní nastavení společně s cílevědomostí představují dvojici dovedností zaměřených na sebeřízení. Tento článek navazuje na texty z minulých čísel, v nichž byly představeny základní principy metodiky Skills Builder a dovednosti: „schopnost naslouchat“, „prezentační dovednosti“, „schopnost řešit problémy“ a „kreativní myšlení“.

V celosvětovém měřítku se měkké dovednosti a jejich rozvoj u dětí a mladých lidí v současné době dostávají stále více do popředí zájmu v souvislosti s diskusí nad proměnnou společnosti a nutností změny systému vzdělání. Rada Evropské unie ve svém doporučení1) definovala „personální a sociální kompetence“ jako jednu z osmi klíčových kompetencích pro celoživotní učení. V rámci Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+2)představují klíčové kompetence jeden ze dvou základních strategických cílů. Metodiku Skills Builder zde SCHOLA EMPIRICA z. s. představuje jako jednuz cest, kterou je možné se při rozvoji klíčových životních kompetencí v základních školách vydat.
html>

Související dokumenty

Pracovní situace

Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Mediální vzdělávání
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Žákovská a studentská samospráva
Školy s rozšířenou výukou
Krizový plán jako součást interní dokumentace školy
Bezpečnostní plán jako součást interní dokumentace školy
Mimoškolní akce školy – účastníci akce
Komisionální zkouška žáka střední školy

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Žák v zahraničí

Články

Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "Týmová práce"- představení osmé dovednosti
Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder:"Cílevědomost" - představení šesté dovednosti
Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "Vůdčí schopnosti" - představení sedmé dovednosti
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se osm dovedností v rámci metodiky Skills Builder - detailní představení první dovednosti "Schopnost naslouchat"