Britskou metodiku rozvoje měkkých dovedností Skills Builder již více než rok pomáhají ověřovat a adaptovat čeští učitelé v pilotních základních školách. Na následujících řádcích se dozvíte více o páté z osmi dovedností, které metodika podporuje; pozitivní nastavení společně s cílevědomostí představují dvojici dovedností zaměřených na sebeřízení. Tento článek navazuje na texty z minulých čísel, v nichž byly představeny základní principy metodiky Skills Builder a dovednosti: „schopnost naslouchat“, „prezentační dovednosti“, „schopnost řešit problémy“ a „kreativní myšlení“.
V celosvětovém měřítku se měkké dovednosti a jejich rozvoj u dětí a mladých lidí v současné době dostávají stále více do popředí zájmu v souvislosti s diskusí nad proměnnou společnosti a nutností změny systému vzdělání. Rada Evropské unie ve svém doporučení1) definovala „personální a sociální kompetence“ jako jednu z osmi klíčových kompetencích pro celoživotní učení. V rámci Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+2)představují klíčové kompetence jeden ze dvou základních strategických cílů. Metodiku Skills Builder zde SCHOLA EMPIRICA z. s. představuje jako jednuz cest, kterou je možné se při rozvoji klíčových životních kompetencí v základních školách vydat.