Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "Vůdčí schopnosti" - představení sedmé dovednosti

Vydáno: 9 minut čtení
Britskou metodiku rozvoje měkkých dovedností Skills Builder již více než rok pomáhají ověřovat a adaptovat čeští učitelé v pilotních základních školách. Na následujících řádcích se dozvíte více o vůdčích schopnostech, sedmé z osmi dovedností, které metodika rozvíjí. Vůdčí schopnosti společně s týmovou prací představují dvojici dovedností zaměřených na oblast mezilidských vztahů. Tento text navazuje na články o základních principech metodiky Skills Builder a dovednostech: „schopnost naslouchat“, „prezentační dovednosti“, „schopnost řešit problémy“, „kreativní myšlení“, „pozitivní nastavení“ a „cílevědomost“ představených v předchozích číslech.
Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: „Vůdčí schopnosti“ – představení sedmé dovednosti
Mgr.
Romana
Šloufová
projektová manažerka, Schola Empirica, z. s.
V celosvětovém měřítku se měkké dovednosti a jejich rozvoj u dětí a mladých lidí v současné době dostávají stále více do popředí zájmu v souvislosti s diskusí nad proměnnou společnosti a nutností změnit systém vzdělání. Rada Evropské unie v rámci doporučení o klíčových kompetencích pro celoživotní učení definovala osm klíčových kompetencí. Mezi nimi jsou i „personální a sociální kompetence“ a „podnikatelské kompetence“ (Rada 2018)1), které s vůdčími schopnostmi velice úzce korespondují. V návaznosti na to představují klíčové kompetence jeden ze dvou základních strategických cílů v rámci Strategie vzdělá

Související dokumenty

Pracovní situace

Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Mediální vzdělávání
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Výchovný poradce – metodické vedení učitelů
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Školská rada - základní údaje
Povinnosti ředitele školy a zřizovatele v souvislosti se školskou radou
Volby do školské rady
Činnost školské rady

Poradna

Přítomnost zřizovatele ve škole

Články

Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "Týmová práce"- představení osmé dovednosti
Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder:"Cílevědomost" - představení šesté dovednosti
Osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder: "pozitivní nastavení" - představení páté dovednosti
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se rozvíjet osm měkkých dovedností podle metodiky Skills Builder
Naučme se osm dovedností v rámci metodiky Skills Builder - detailní představení první dovednosti "Schopnost naslouchat"