Článek shrnuje základní činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku 2021/2022 v základní a střední škole. Pokud se určité části článku vztahují pouze na základní školy nebo střední školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
září
Začátek školního roku 2021/2022 bude pro výchovného poradce a metodika prevence spojen jak s tradičními činnostmi, tak některými novými aktivitami vyplývajícími z nové právní úpravy, změny RVP nebo z „nestandardního“ průběhu školního roku 2020/2021.
K obvyklým aktivitám patří zejména:
*
vyhodnocení splnění programu poradenských služeb ve škole (viz § 7 odst. 3 vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů)a jeho případná aktualizace; přitom je nutné brát v potaz zkušenosti s poskytováním poradenských služeb v průběhu vzdělávání distančním způsobem a návratem žáků k „prezenčnímu“ vzdělávání; inspirací smysluplné změny programu poradenských služeb budou zajisté i Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2021/2022 a Plán hl