(Proč jsou logopedi ve školách správná cesta)Logopedická intervence má v rezortu školství bezpodmínečně své místo, stejně jako školský logoped. Vládní návrh novely zákona o pedagogických pracovnících ve svém obsahu naprosto správně a oprávněně usiluje o legislativní ukotvení pozice školského logopeda, neboť se v systému školských poradenských pracovišť tato profese již dlouhodobě praxí osvědčila.
Narušené komunikační schopnosti v dětské populaci nadále přibývají
Vady řeči neboli narušené komunikační schopnosti
jsou zejména
mezi dětskou populací stále častější.
Statistické údaje zveřejněné v posledních letech poukazují na vyšší výskyt narušení komunikačních schopností u dětí v předškolním i primárním vzdělávání. U předškolních dětí je uváděno, že u více jak 40 % se objevuje určitá patologie nebo obtíž v komunikačním procesu či ve vývoji řeči jako takové. Oslabení jazykové výkonnosti, řečové a komunikační obtíže, společně s nezralostí percepcí (jako je např. sluchové vnímání atd.) bývají navíc
častou příčinou doporučení odkladu školní docházky
. Z dostupných statistických dat lze dále vyčíst, že zhruba
každé desáté dítěte v České republice
je stižené určitým typem/druhem narušené komunikační schopnosti.Také z výkaznictví logopedů pracujících ve školství, konkrétně ve školských poradenských pracovištích typu speciáln