Prevence nejen ve třídě

Vydáno: 6 minut čtení

Škola je přirozeným prostředím, kde děti a mladí lidé mohou získávat široké spektrum kompetencí, včetně kompetencí k péči o své duševní i fyzické zdraví. Školy jsou tak z mnoha důvodů hlavním dějištěm realizace preventivních programů a programů podpory duševního zdraví. Zahrnují totiž velkou většinu populace, u niž je preventivní působení nejefektivnější, disponují velkou kapacitou kompetentních realizátorů, mohou nabídnout další podporu indikovaným jedincům.

Prevence nejen ve třídě
Mgr.
Pavel
Dosoudil
etoped, Centrum sociálních služeb Praha – odd. Pražské centrum primární
Role školy je jako klíčová pojmenována například v Národní strategii primární prevence. Pokud hovoříme o prevenci a preventivních programech, míváme většinou na mysli programy ve třídě či maximálně celoškolní programy. Ty ovlivňují rizikové faktory1) na