Příběhy (ze) Solidarity. Příběh Radka

Vydáno: 13 minut čtení

Radek k nám přišel z jiné běžné základní školy, kde mu v první třídě dvakrát zavolali záchranku a po třetím afektu řekli rodičům, že škola za stávajících podmínek není schopna vzdělávat jejich dítě. Zbytek první třídy se tedy vzdělával individuálně doma s maminkou. Před koncem roku rodiče požádali o přestup do naší školy. Připravili jsme se na jeho vstup do 2. třídy na základě doporučení z poradenského zařízení intenzivním školením na téma, jak je vhodné pracovat s dětmi s ADHD, které se projevují velmi náročným chováním. I přes všechny přípravy učitelů a uskutečnění informační schůzky pro rodiče dané třídy způsobil příchod Radka náraz tak velký, že během prvních dvou týdnů odešly tři děti z této třídy na jinou školu. Dnes je Radek ve třídě plně integrován a pracuje bez větších problémů (je v 5. ročníku). Co se dělo mezitím, si přečtěte v dalším dílu našeho seriálu Příběhů (ze) Solidarity.

Příběhy (ze) Solidarity
Příběh Radka
Mgr.
Karin
Marques
Ph.D.
ředitelka
Viktoria
Markautsová
asistentka pedagoga v ZŠ
Třída, do níž Radek nastoupil, se formovala za předchozího vedení školy. Třídy byly rozděleny podle zájmu rodičů o výuku matematiky metodou Hejného. Vznikly tak více méně elitní třídy s dětmi z podnětného prostředí a fungujících rodin. Do zbylé třídy byly zařazeny převážně děti s nějakými speciálními vzdělávacími potřebami nebo děti s odlišným mateřským jazykem. Byl tu chlapec s dysgrafií, dysortografií a dyslexií, s výraznými projevy neklidu a s výkyvy pozornosti, další žák s dyslexií, dysortografií a s velmi pomalým tempem práce. Těmto dětem poradna diagnostikovala závažnější poruchy učení nebo chování. Bylo zde však mnoho dalších dětí, kte

Související dokumenty

Pracovní situace

Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
ADHD v období dospívání (adolescence)
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
ADHD v předškolním věku
ADHD ve školním věku
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Školní asistent, dvojjazyčný asistent, speciální pedagog, školní psycholog, kariérový poradce
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Školní psycholog na střední škole

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Asistent v roli třídního učitele
Limit zaměstnanců ve školách v případě asistenta pedagoga
Výdělečná činnost v době rodičovské dovolené a neplaceného volna z důvodu péče o dítě do 4 let
Asistent pedagoga z pohledu právní úpravy
Vstupní lékařská prohlídka
Příplatek za rozdělenou směnu
Prodloužení zkušební doby
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Pracovní poměr na dobu určitou a souběžný pracovní poměr učitele a asistenta pedagoga
Asistent pedagoga jako vyučující v rámci PSPP
Nárok na příplatek za suplované hodiny u vychovatelek nebo asistentek
Doprovod do školy
Asistent pedagoga
Doplnění pedagogické kvalifikace; asistent pedagoga
Asistent pedagoga
Úvazek asistenta
Pracovní smlouva
Asistent pedagoga, pedagog