Náš seriál je o dětech, které začaly svou životní dráhu rovnou s nějakou náloží komplikací. Ať už jim zátěž přinesly prostředí, do kterého se narodily, jiné okolnosti, nebo nějaký vrozený handicap, musejí od počátku bojovat o své místo na světě. Některé děti mají štěstí trochu víc, některé spíš míň. Když jim je šest, je tu škola. A školy se dělí na dva druhy: jedny se těchto dětí zbavují, druhé se je snaží naučit milovat. Vím to, protože ty školy znám, jak ty první, tak ty druhé. Kolik je kterých, nevím. Ty první neodsuzuji. Možná si neví rady, cítí se bezmocně, jsou na hranici svých možností. Možná potřebují pomocnou ruku, překonat strach či najít motivaci. V těch druhých znají mnoho příběhů velmi podobných těm, které vám představujeme v tomto seriálu.
Příběhy (ze) Solidarity
Vydáno:
13 minut čtení
Příběhy (ze) Solidarity
Příběh Šimona
Mgr.
Karin
Marques
Ph.D.
ředitelka ZŠ Solidarita, Praha 10
O tom, jak je úspěšnost našich žáků závislá na rodinném prostředí, se zde není třeba rozepisovat. V mezinárodním srovnání je v této provázanosti Česká republika na nelichotivých předních místech. Všichni známe případy, kdy zjevný potenciál našich žáků nějakým způsobem zadrhává v rodině. V takových situacích volíme obvyklé možnosti, jako je individuální přístup, písemná a telefonická komunikace s rodiči, osobní jednání a dohody, pravidelná setkávání, intervence ŠPP, školní psycholožky a nakonec i komunikace s OSPOD. O tom, jak moc dlouho to trvá a kolik úsilí stojí, než se podaří základní péči o děti zajistit uspokojivým způsobem, je příběh Šimona.
„Se Šimonem jsem se potkala na začátku 4. třídy. Po týdnu následovala první třídní schůzka,