Příběhy (ze) Solidarity

Vydáno: 13 minut čtení

Náš seriál je o dětech, které začaly svou životní dráhu rovnou s nějakou náloží komplikací. Ať už jim zátěž přinesly prostředí, do kterého se narodily, jiné okolnosti, nebo nějaký vrozený handicap, musejí od počátku bojovat o své místo na světě. Některé děti mají štěstí trochu víc, některé spíš míň. Když jim je šest, je tu škola. A školy se dělí na dva druhy: jedny se těchto dětí zbavují, druhé se je snaží naučit milovat. Vím to, protože ty školy znám, jak ty první, tak ty druhé. Kolik je kterých, nevím. Ty první neodsuzuji. Možná si neví rady, cítí se bezmocně, jsou na hranici svých možností. Možná potřebují pomocnou ruku, překonat strach či najít motivaci. V těch druhých znají mnoho příběhů velmi podobných těm, které vám představujeme v tomto seriálu.

Příběhy (ze) Solidarity
Příběh Šimona
Mgr.
Karin
Marques
Ph.D.
ředitelka ZŠ Solidarita, Praha 10
O tom, jak je úspěšnost našich žáků závislá na rodinném prostředí, se zde není třeba rozepisovat. V mezinárodním srovnání je v této provázanosti Česká republika na nelichotivých předních místech. Všichni známe případy, kdy zjevný potenciál našich žáků nějakým způsobem zadrhává v rodině. V takových situacích volíme obvyklé možnosti, jako je individuální přístup, písemná a telefonická komunikace s rodiči, osobní jednání a dohody, pravidelná setkávání, intervence ŠPP, školní psycholožky a nakonec i komunikace s OSPOD. O tom, jak moc dlouho to trvá a kolik úsilí stojí, než se podaří základní péči o děti zajistit uspokojivým způsobem, je příběh Šimona.
„Se Šimonem jsem se potkala na začátku 4. třídy. Po týdnu následovala první třídní schůzka,

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní psycholog na střední škole
Individuální výchovný plán
Školní psycholog na základní škole
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Kdo je výchovný poradce
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí