Přestože se v dětských knihovnách knihy vyskytují, zájem o ně opadá. Dnešní doba nabízí nepřeberné množství aktivit, zábavy a možností. Nabídka elektroniky roste raketovou rychlostí a dětem se dostává do ruky mnohem dříve, než by mnohdy bylo nutné. Není se tak čemu divit, že děti nejeví takový zájem o klidové aktivity bez zvuků a obrazovky, které by s nimi nějak interagovaly anebo fungovaly na jedno kliknutí.
Děti a knihy
Mgr.
Martina
Cienciala
předškolní a volnočasový pedagog, wellness specialista, aktuálně na
I přes moderní dobu je kniha stále častý dárek a obzvláště starší generace ho daruje a děti rády dostávají. Kniha nese význam vzdělávání a rozvoje, proto je nejen mezi rodiči a prarodiči, ale napříč společností vnímaná jako důležitá. Mnohé výzkumy ukazují, že čtení není nejoblíbenější ani nejčastější náplní volného času, ale i tak je stále na předních příčkách.
Předškolní věk se vyznačuje především zvýšenou socializací, rozvojem řeči a představivosti. Klíčovým slovem je pro toto období v rámci tohoto tématu