Efektivní a partnerská komunikace školky s rodiči

Vydáno: 6 minut čtení

Pro fungující vztah je třeba péče a zájem obou stran. Bez vzájemného respektu, dialogu a spolupráce se neobejde. Platí to i pro vztah rodina–školka. A protože někteří pedagogové tvrdí, že kontakt s rodiči je na jejich práci to nejtěžší a nejvíc stresující, podívali jsme se, jak to funguje v MŠ Pod Špilberkem v Brně. Nechte se inspirovat tipy, jak navázat vztahy s rodiči a jak zlepšit komunikaci ve školce!

Efektivní a partnerská komunikace školky s rodiči
Autorský tým APIV B
Principy kvalitní komunikace se školou
Problém ve vztazích způsobuje obvykle problém s komunikací. Aby byla komunikace kvalitní, je třeba, aby byla pro obě strany otevřená a transparentní. Jaké jsou nejčastější výtky směřující na školky?
*
Že rodina a školka (škola) jsou příliš jasně oddělené instituce. Setkávají se a komunikují, až když vyvstane nějaký problém.

Související dokumenty

Pracovní situace

Komunikační strategie školy - šablony
Informování zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Řeč těla (Média trénik)
Parazitní slova (Media trénink)
Hlas (Media trénink)
Tréma (Media trénink)
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Odvolací řízení, přezkumné řízení, správní žaloba při nesouladu rodičů ohledně vzdělávání dítěte
Komunikace školy s veřejností na internetu a uživatelské testování www stránek
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“

Poradna

Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Podání léku dítěti s epilepsií
Akce v mateřské škole přes noc
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz