Dobře nastavená spolupráce rodiny a školy může přispět k prevenci nevhodného chování dětí. Metodika Dobrý začátek® podporuje partnerský vztah rodičů a pedagogů a otevřenou komunikaci, která posiluje pozitivní přístup zmíněných aktérů, ovlivňuje postoje i chování pedagogů, dětí i rodičů. Níže vám představíme některé z komunikačních strategií metodiky Dobrý začátek®, které mohou posunout vzdělávací proces žádoucím směrem.
Efektivní komunikace pedagogů a rodičů jako prevence nevhodného chování dětí v praxi mateřské školy
Elge
Havrdová
Ph.D.
garantka
Mgr.
Anna
Petrová Kubešová
metodička projektu Dobrý
Ing. Bc.
Michaela
Štibraná
ředitelka MŠ Merklín, Centrum
Pro ilustraci zde použijeme příklad dobré praxe metodiky Dobrý začátek
®
z mateřské školy Merklín, která je mimo jiné i centrem kolegiální podpory metodiky pro Plzeňský kraj, kde zájemci o Dobrý začátek
®
mohou navštívit školku a podívat se na to, jak jsou principy v praxi uplatňovány při práci s dětmi.Proaktivní strategie vedou ke zodpovědnosti všech aktérů vzdělávacího procesu
Vycházíme z přesvědčení, že metodika Dobrý začátek® ovlivňuje osobnostní nastavení samotného pedagoga, mění jeho zaběhnuté modely myšlení směrem k pozitivnímu nastavení, vede ho k proaktivnímu jednání. A to se samozřejmě odráží i v komunikaci s rodiči.