Inkluze dětí s odlišným mateřským jazykem - inspirujte se u MŠ Srdíčko!

Vydáno: 8 minut čtení

Mateřská škola Srdíčko sídlí v pražských Modřanech, nedaleko známé asijské tržnice Sapa. Ředitelka Mgr. Radana Mikšová s celým svým týmem má dlouholeté zkušenosti se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem, vedle vietnamsky mluvících dětí sem už léta chodí i další děti-cizinci. S příchodem nových ukrajinských dětí ve větším měřítku ještě vice na adaptaci a intervenci zapracovali. Přesvědčte se sami a nechte se inspirovat!

Inkluze dětí s odlišným mateřským jazykem – inspirujte se u MŠ Srdíčko!
Autorský tým APIV B
Tento článek je založen na rozhovoru s paní ředitelkou MŠ Srdíčko Radanou Mikšovou s redaktory webu Zapojmevšechny.cz. MŠ Srdíčko je specifická tím, že integruje děti s odlišným mateřským jazykem a děti s různými typy postižení. V každé třídě má asistenta pedagoga, má také školního asistenta a dvojjazyčného asistenta. Je to školka menší, má 4 třídy, v době rozhovoru tam bylo 106 dětí. Ve všech třídách jsou děti české a děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Jsou tam dvě třídy mladších dětí (3–5 let) a dvě třídy od 4,5 roku

Související dokumenty

Pracovní situace

Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Děti-cizinci v MŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Vzory při přijímání do MŠ a ZŠ (česko-ukrajinské)
Metodika pro MŠ a ZŠ pro konání tzv. zvláštního zápisu
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Novela maturitní vyhlášky
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Adaptační koordinátor
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků – metodická podpora ze strany České školní inspekce
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Novela školského zákona

Poradna

Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Kvalifikace učitelky ZŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Výpověď učiteli pro nedostatečnou kvalifikaci
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Náhrada druhého cizího jazyka
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru