Jak identifikovat nadané dítě ve školce? Využijte metodu NOMI!

Vydáno:

Tato jednoduchá a zábavná metoda v kombinaci s dalšími metodami pomáhá pedagogům s identifikací mimořádně nadaných dětí a tím jim umožňuje přizpůsobení prostředí a aktivit jejich potřebám tak, aby se děti s nadáním mohly optimálně rozvíjet. Stačí k tomu 8 úkolů.

Jak identifikovat nadané dítě ve školce? Využijte metodu NOMI!
Autorský tým
APIV B
Nadání a mimořádné nadání je i v současnosti jednou z nejvíce opomíjených oblastí speciálních vzdělávacích potřeb dětí. Přitom lze nadání identifikovat již ve školce! Například pomocí
screeningové metody NOMI
, která byla vytvořena v roce 2012 v rámci grantového projektu Pedagogicko-psychologické poradny Královéhradeckého kraje. Pedagogy vede k tomu, aby se co nejlépe zaměřili na specifické potřeby mimořádně nadaných dětí, podporovali jejich rozvoj, vytvářeli pro ně stimulující prostředí, a nakonec navrhli jejich rodičům komplexní v

Související dokumenty

Pracovní situace

Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Šablony od A do Z
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
První kroky při vymáhání dlužného školného

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Přeřazení mimořádně nadaného žáka do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Výuka Aj
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce