Tato jednoduchá a zábavná metoda v kombinaci s dalšími metodami pomáhá pedagogům s identifikací mimořádně nadaných dětí a tím jim umožňuje přizpůsobení prostředí a aktivit jejich potřebám tak, aby se děti s nadáním mohly optimálně rozvíjet. Stačí k tomu 8 úkolů.
Jak identifikovat nadané dítě ve školce? Využijte metodu NOMI!
Autorský tým
APIV B
Nadání a mimořádné nadání je i v současnosti jednou z nejvíce opomíjených oblastí speciálních vzdělávacích potřeb dětí. Přitom lze nadání identifikovat již ve školce! Například pomocí
screeningové metody NOMI
, která byla vytvořena v roce 2012 v rámci grantového projektu Pedagogicko-psychologické poradny Královéhradeckého kraje. Pedagogy vede k tomu, aby se co nejlépe zaměřili na specifické potřeby mimořádně nadaných dětí, podporovali jejich rozvoj, vytvářeli pro ně stimulující prostředí, a nakonec navrhli jejich rodičům komplexní v