Lesní mateřské školy jsou již několik desetiletí úspěšně provozovány v Dánsku, Německu, Švédsku a v dalších zemích Evropy. Existují také ve Švýcarsku i Kanadě a své příznivce nachází tato myšlenka také v Japonsku. Na území České republiky se lesní školky začaly objevovat před více než 10 lety a po několikaletém vyjednávání Asociace lesních MŠ byl v roce 2016 do školského zákona zakotven paragraf s definicí lesní mateřské školy (zákon č. 561/2004 Sb.), kdy se lesní MŠ stala plnohodnotným druhem mateřské školy. Jak v současné době vypadá lesní mateřská škola? To se snažilo zjistit mapování Asociace lesních mateřských škol mezi jejími 150 členy, kterým položila 99 otázek pokrývajících širokou oblast jejich fungování.
https://www.rizeniskoly.cz/predpisy/predpis-561-2004-sb.p-373.htmlLesní mateřské školy fungují v České republice již více než deset let. Jak zde děti tráví čas a jak probíhá vzdělávání?
Denisa
Dvořáková
Asociace lesních
V lesních školkách, které jsou členy Asociace lesních mateřských škol (ALMŠ), se v roce 2021/22 vzdělávalo celkem 3 367 dětí, což je o 10 % více než předchozí školní rok. Z toho je 180 dětí mladších 3 let, přičemž předškoláků plnících rok povinné předškolní docházky v lesních MŠ je 354 (o 13,8 % více než předchozí školní rok). Nejvíce školek se nachází v Jihomoravském a Středočeském kraji, Praze a Moravskoslezském kraji.