Netradiční rodičovské schůzky – 2. část
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Navázání kvalitního partnerského vztahu s rodiči, kteří hlásí své dítě do naší mateřské školy
K vytvoření kvalitního partnerského vztahu učitelů s rodiči nám nahrává skutečnost, že se spolu potkáváme zpravidla dvakrát denně – při příchodu a odchodu dětí z/do mateřské školy. Avšak stavební kameny vzájemně respektujícího a důvěryhodného vztahu můžeme pokládat ještě před začátkem nového školního roku. V době covidové pandemie neprobíhaly v mateřských školách klasické zápisy dětí k předškolnímu vzdělávání, kdy byly vyhlášeny obvykle 1–2 dny zápisu, což znamenalo, že se v tuto dobu potkávalo v mateřské škole více rodičů dětí majících zájem umístit své dítě do konkrétní mateřské školy. Proto většina ředitelů volila zápisy jinou formou. Nejschůdnějším způsobem se jevily zápisy elektronické nebo přijímání přihlášek od rodičů klasickou poštou, oba způsoby zápisu probíhaly po celou dobu zákonné lhůty zápisů do MŠ, od 2. května do 16. května v daném roce. Občas ředitelé doplňovali zmíněné způsoby zápisu přijímáním některých rodičů v mateřské škole, ale s časovým rozvržením tak, aby se nepotkávalo více rodičů najednou.
Investice do času a osobní angažovanost
V n