Osobnostní rozvoj pedagogů pomocí metodiky Dobrý začátek

Vydáno: 12 minut čtení

Na následujících řádcích se blíže podíváme na to, jak metodika Dobrý začátek® ovlivňuje osobnostní nastavení samotného pedagoga, mění jeho zaběhnuté modely myšlení směrem k pozitivnímu nastavení, pomáhá mu opouštět každodenní rutinu, stereotypy a zažitá schémata v chování, vede ho k proaktivnímu jednání a také k reflektování situací ve třídě.

Osobnostní rozvoj pedagogů pomocí metodiky Dobrý začátek
Elge
Havrdová
Ph.D.
garantka metodiky Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Mgr.
Anna
Petrová Kubešová
metodička projektu Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Důležitost pedagoga ve formování dětí v mateřské škole
Předškolní vzdělávání představuje elementární vzdělanostní základ, který, jak zmiňuje Švarcová,
„dítěti otevírá cestu celoživotního rozvoje a učení”
. Pedagog podporuje děti vytvářením podnětného a bezpečného prostředí, nabízením činností podporujících sociální a emoční rozvoj a dostatečným věnováním pozornosti. Vede děti k samostatnosti a odpovědnosti (za učení, rozvoj, chování a jeho důsledky). Veškeré úsilí působit na děti pozitivně a kultivovat je již od raného věku s sebou přináší velký závazek. Aby mohl pedagog těmto závazkům dostát, je klíčové, aby sám byl celistvou a ukotvenou osobností, která se stále vzdělává a zvyšuje své znalosti a dovednosti.
Důležitost sociálních a emočních dovedností ve 21. století
Mezi klíčové oblasti, na které bychom se měli v d

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Rozvoj pedagogických pracovníků
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Prohlubování kvalifikace pedagogických pracovníků
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Adaptace zaměstnanců
Pojetí vzdělávání zaměstnanců
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Ochrana pedagogů
Závodní stravování
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Učící se komunity učitelů
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Stávka ve sporu o uzavření kolektivní smlouvy, Stávka dle Listiny základních práv a svobod
Návštěva u lékaře

Poradna

Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Prodloužení zkušební doby
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Akce v mateřské škole přes noc
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce