Na následujících řádcích se blíže podíváme na to, jak metodika Dobrý začátek® ovlivňuje osobnostní nastavení samotného pedagoga, mění jeho zaběhnuté modely myšlení směrem k pozitivnímu nastavení, pomáhá mu opouštět každodenní rutinu, stereotypy a zažitá schémata v chování, vede ho k proaktivnímu jednání a také k reflektování situací ve třídě.
Osobnostní rozvoj pedagogů pomocí metodiky Dobrý začátek
Elge
Havrdová
Ph.D.
garantka metodiky Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Mgr.
Anna
Petrová Kubešová
metodička projektu Dobrý začátek®, Schola Empirica, z. s.
Důležitost pedagoga ve formování dětí v mateřské škole
Předškolní vzdělávání představuje elementární vzdělanostní základ, který, jak zmiňuje Švarcová,
„dítěti otevírá cestu celoživotního rozvoje a učení”
. Pedagog podporuje děti vytvářením podnětného a bezpečného prostředí, nabízením činností podporujících sociální a emoční rozvoj a dostatečným věnováním pozornosti. Vede děti k samostatnosti a odpovědnosti (za učení, rozvoj, chování a jeho důsledky). Veškeré úsilí působit na děti pozitivně a kultivovat je již od raného věku s sebou přináší velký závazek. Aby mohl pedagog těmto závazkům dostát, je klíčové, aby sám byl celistvou a ukotvenou osobností, která se stále vzdělává a zvyšuje své znalosti a dovednosti.Důležitost sociálních a emočních dovedností ve 21. století
Mezi klíčové oblasti, na které bychom se měli v d