Mateřská škola je jediným typem školy a školského zařízení, kde se učitelé potkávají s rodiči dětí zpravidla 2x denně. Tato skutečnost vytváří podmínky pro úzkou a kvalitní oboustrannou spolupráci. Oblast této spolupráce je velká proměnná, každý rok se sejdou v mateřské škole jiní rodiče se svými specifickými možnostmi i motivací a záleží na ředitelích a učitelích každé konkrétní školy, jakými směry spolupráci s rodiči rozvinou. Prostřednictvím následujícího seriálu nabízíme inspiraci, jakým způsobem můžeme ke spolupráci využít různé profese a zájmy rodičů.
Profese a zájmy rodičů jako prostředek možné spolupráce
3. část – Tvůrčí dílničky s drátky a korálky: výroba stromů
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Poznáváme stromy na jaře
V první části tematického vzdělávacího celku probíhaly činnosti směřující k bližšímu poznávání stromů v jarním období pod vedením paní učitelek. Na tyto činnosti pedagogů s dětmi navázala další část programu – kreativní dílnička vedená rodičem.
Hledáme jaro
Vyprávíme si s dětmi za použití obrázků, knih a encyklopedií o jaru. Děti prostřednictvím obrázků určují hlavní charakteristické znaky jara (např. začíná se zelenat tráva, rostou květiny, začínají kvést květny, na stromech raší pupeny, zpívají ptáci, příroda voní, je teplejší počas