Profesionální hudebníci připravili zábavné vzdělávací programy pro nejmenší děti

Vydáno: 2 minuty čtení

Hudbu podle vědců vnímají děti ještě před narozením a vážnou prý mají vůbec nejraději, říká jeden výzkum Institutu Marques v Barceloně. Tóny houslí, harfy nebo klarinetu tak zdaleka nepatří jen na pódia koncertních sálů.

Profesionální hudebníci připravili zábavné vzdělávací programy pro nejmenší děti
Helena
Bartošová
Filharmoniště
Koncerty vážné hudby pro rodiče a nejmenší děti někdy trochu připomínají mraveniště. Právě odtud odvozuje svůj název pražský
projekt Filharmoniště
, který se na klasiku pro děti a s dětmi specializuje.
Programy, které profesionální hudebníci připravili pro školky a nižší stupeň základních škol, zábavnou formou děti seznamují s hudebními nástroji, slavnými melodiemi i základními pojmy. Hlavně ale svou nakažlivou radostí z muzicírování vedou k lásce k hudbě. Filharmoniště v tuto chvíli nabízí tři různé programy. Hudební pohádka
Jak se Honza učil muzikantem
představuje dětem třeba klarinet, saxofon nebo housle, které se střídají v rukou Honzy a jeho průvodkyně po světe hudby. Víte, které části houslí se jmenují po zvířátkách? A kolik má harfa strun? Během představení
Za poznáním tajů hudby s princeznami
se děti dozvědí spoustu zajímavostí a poslechnou si nejen ty nejvážnější autory, ale i pohádkové melodie v podání harfy a houslí. Třetí program je hudebně-taneční pásmo, ve kterém hlavní roli hrají housle a baletka. Hodí se hlavně pro ty, kterým hudba učaruje tak, že se na jejích tónech nechají unést lehkým tanečním krokem.
Všechny programy jsou akustické a není potřeba nic speciálního připravovat. V případě hezkého počasí se první dva dají uspořádat třeba i venku na zahradě. Vhodné jsou pro děti zhruba od tří do osmi let a hudebníkům se osvědčilo, když v publiku není víc než šedesát dětí najednou. Všechny další potřebné informace včetně kontaktu jsou k nalezení na webových stránkách projektu Filharmoniště – www.filharmoniste.cz.
Kontakt: +420 606 179 458 / rezervace představení; Filharmoniste@gmail.com

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní vzdělávací program
Revize RVP
Bílá kniha
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Mediální vzdělávání
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Školní řád MŠ – vzdělávání dětí distančním způsobem
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Výuka Aj
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice