O metodice Dobrý začátek, jejích hlavních principech a přínosech pro předškolní děti, pedagogy i rodiče jsme na stránkách tohoto časopisu již mnohokrát psali. S končícím školním rokem bychom se rádi rozloučili skrze sdílení zkušeností Věnceslavy Koubové – ředitelky Mateřské školy Sluníčko v Roudnici nad Labem, která patří do skupiny škol, jež se již v roce 2014 zapojily do pilotních projektů Scholy Empirica zaměřených na podporu inkluzivního předškolního vzdělávání včetně spolupráce s Centrem pro empiricky ověřenou ranou intervenci – Centre for Evidence Based Early Intervention (CEBEI) pod Bangorskou univerzitou ve Walesu.
Prosociální strategie ve škole
Mgr.
Kateřina
Michalová
metodička pro MŠ, Schola
Mgr. Bc.
Věnceslava
Koubová
ředitelka MŠ Sluníčko Roudnice nad
Pedagogové a školy hrají velmi důležitou roli při výchově dítěte a mohou jeho vývoj zásadně ovlivnit pozitivním směrem. To, jak si dítě povede ve škole, ale i v životě obecně, velkou měrou závisí na rozvoji jeho sociálních a emočních kompetencí – jejich podpora a zlepšování v raném věku dle řady výzkumů prokazatelně působí preventivně proti nežádoucímu chování a s tím spojených závažnějších problémů ve věku