Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Proč děti některá jídla v mateřské škole odmítají
V mateřských školách se poměrně často stává, že děti odmítají některá jídla. Důvody bývají dětmi uváděny různé, například:
*
„Mně to nechutná“ – děti zkouší tento argument, aniž by jídlo skutečně ochutnaly.
*
„Honzík to také nejí“ – napodobují některé děti, které chtějí oběd, přesnídávku nebo svačinu odnést.
*
„Tohle maminka nevaří“ – tento argument používají děti nejen na méně tradiční, avšak zdravé potraviny, nebo jiné než obvyklé kombinace, například složení oběda, ale „zkouší“ to i na klasická jídla jako jsou třeba brambory a maso, těstoviny apod.
Co se