Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.
Stravování dětí v mateřské škole – 4. část
Bylinky na naší zahradě a v přírodě
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Mezi důležitý, ale rovněž velmi zdravý sortiment používaný při stravování jsou bylinky. Prostřednictvím následujícího tematického celku získávají děti základní poznatky o bylinách a jejich pěstování. Různými činnostmi přicházejí na to, že bylinky, ačkoliv jejich vzhled je často nenápadný, mají velké množství využití – často se používají pro svou výraznou chuť a vůni při připravování různých pokrmů, využívají se v lékařství a také v kosmetice.
Kde jsou ukryté bylinky?
Děti si přinesou z domova skleničky, krabičky, kelímky a sáčky od různých produktů, v nichž se nacházejí byliny. Sednou si ve skupinách ke stolečkům, na kterých jsou obaly od různých produktů. Vybírají jednotlivé obaly a zjišťují, co v nich bylo, zda byly v obsahu produktu bylinky, popřípadě které konkrétně, pokud je děti pozn