Stravování dětí v mateřské škole - 6. část

Vydáno: 15 minut čtení

Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.

Stravování dětí v mateřské škole – 6. část
Hody, hody doprovody…
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Velikonoce jsou jedny z nejstarších svátků. Staré pohanské rituály se časem spojily s církevními oslavami a vytvořily tak soubor rozmanitých zvyků a obyčejů. Naši předkové přikládali Velikonocům také velký význam z pohledu jarních svátků, které vítaly návrat slunce a nový úrodný rok. S oslavami velikonočních svátků, které se mohou v některých aspektech lišit krajově, souvisí také známé tradiční pokrmy, ale také ty neobvyklé. Pojďme děti seznámit prostřednictvím různých činností s některými z nich a také s různými ingrediencemi.
Vajíčka jako potravina i výzdoba
Klasickým symbolem Velikonoc jsou vajíčka. Barvíme je různými technikami, ať již vařená, nebo vyfouklá, a také z nich připravujeme různé velikonoční pokrmy. Zaměříme se na barvení vajíček méně známou a neobvyklou technikou – barvení „přírodními“ barvami, tedy různými potravinami, kořením nebo bylinami. K barvení můžeme použít černou kávu, červené zelí, borůvky, cibuli, kopřivy, kurkumu, šafrán, mrkev, petržel, špenát, červenou řepu a další.
Příprava barev
Dáme vařit 1 litr vody, přidáme 1 polévkovou lžíci soli, 2 lžíce octa a 2 lžíce příslušného ovoce, zeleniny, koření nebo bylin. Tuto směs necháme vařit 30 minut, poté odstraníme z plotýnky. Do barevného nálevu vlo

Související dokumenty

Pracovní situace

Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Novela vyhlášky o školním stravování
Školní stravování
Přihlašování ke stravování a odhlašování ze stravování
Dietní stravování
Závodní stravování
Stravování „cizích strávníků“
Správní řízení související s poskytováním školního stravování
Podmínky vzniku pracovního poměru, BOZP, hygienické požadavky (v zařízení školního stravování)
Elektronická evidence tržeb (EET) ve školských zařízeních poskytujících školní stravování a ubytování
Spotřební koš
Provozovatelé stravovacích služeb
Hygiena potravin a legislativa
Následky nedodržení zásad správné hygienické a výrobní praxe
Hygienické požadavky na pracovníka
Mimoškolní akce školy – ubytování a stravování
Tematická zpráva ČŠI 2017
Nákup potravin do školských stravovacích zařízení ve světle připravované
Možnost opustit pracoviště během přestávky v práci

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Zdravotní průkaz
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Příspěvek na stravné u pedagogů s různou odpracovanou dobou
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nárok na dotovanou stravu v době konání praxe
Stravenkový paušál
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Daňová uznatelnost výdajů na stravování při školní akci
Stravování české školní inspekce
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Nevyzvednutý přeplatek stravného ve školní jídelně
Odpis zboží ze skladu
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce

Články

Stravování dětí v mateřské škole - 5. část
Stravování dětí v mateřské škole - 4. část
Stravování dětí v mateřské škole - 2. část: Tohle já nejím!
Stravování dětí v mateřské škole - 1. část: Okurka nevyroste v supermarketu
Stravování dětí v mateřské škole - 3. část