V minulé části našeho seriálu jsme už tak trochu „naťukli“ spolupráci mezi vychovatelkami a učitelkami v souvislosti se vzájemným zastupováním. Dnes se vrátíme na úplný začátek a podíváme se na tvorbu dvojice vychovatelka-učitelka.
Vychytávky školní družiny
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala, Praha, lektorka a konzultantka v oblasti vzdělávání
Konec roku se blíží a je s ním spojené nejen vyhodnocování uplynulé činnosti, ale také příprava nového školního roku. A před vedoucí vychovatelkou stojí, společně s vedením školy, náročný úkol: vybrat do jednotlivých oddělení vhodné vychovatelky. Proč se o tom vůbec bavit? Nestačí prostě někoho přidělit? Po mých dlouholetých zkušenostech vím, že tak jednoduché to opravdu není. Pokud chcete, aby spolupráce mezí dvojicí pedagogů fungovala, musíte o tom rozhodně přemýšlet. Na čem tedy záleží?
První věc, kterou musíte brát v úvahu, je
doba praxe kolegyň na škole