Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.
Stravování dětí v mateřské škole - 8. část
Od zrníček ke chlebu
Mgr.
Miroslava
Strakatá,
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Veršovaná maňásková pohádka Kuřátko a obilí
Děti seznámíme s klasickou veršovanou pohádkou F. Hrubína Kuřátko a obilí, kterou jim zahrajeme pomocí maňásků nebo loutek nebo zarecitujeme s pomocí obrázků. Pro pochopení a upevnění textu je vhodné pohádku opakovat vícekrát (například několikrát v průběhu jednoho týdne), ideálně různými formami (zmíněné obrázky, maňásci, loutky
...
). Děti tak lépe pochopí hlavní myšlenku příběhu a postupně začnou intenzivněji a hlouběji vnímat obsah pohádky, který ale samozřejmě s nimi rozebereme vhodnými otázkami souvisejícími s textem a obrázky z pohádky, například:Co se kuřátku přihodilo?
Kde zabloudilo?
Koho se ptalo kuřátko na cestu?
Co bylo na poli?
Co je to oves, ječmen, pšenice a žito?
Kdo poradil kuřátku cestu domů?
Koho má kuřátko pozdravovat ve stodole?
Odkud se vzala ve stodole zrna a zrníčka?
Ja