Uzavření škol nás potkalo během prázdnin, proto jsme oproti školám z jiných okresů měli výhodu, že jsme si mohli rozmyslet, jakým způsobem budeme uskutečňovat distanční výuku. V pondělí 16. března jsme se tak sešli v takřka v plném počtu na společné poradě vedení s vedoucími předmětových komisí. Dohodli jsme se, že každý může učit tak, jak mu vyhovuje. Mohli jsme jakýmkoliv způsobem zadávat úkoly, ale bylo nám doporučeno mít alespoň občas živé online hodiny. Každý si sice mohl vybrat vlastní platformu, ale vedení nám doporučilo Microsoft Teams, ke kterému jsme v následujícím dni měli online školení.
Pomohly nám vzájemné hospitace v online hodinách
PaedDr.
Eva
Poláková
vedoucí předmětové komise cizích jazyků a výchovná poradkyně na Střední průmyslové škole strojní a elektrotechnické v Liberci, členka Učitelské platformy.
Během setkání předmětových komisí jsme pak porovnali online nástroje, které jsme dosud používali. S jedenácti jazykáři jsme řešili výhody a nevýhody různých typů prezentací, iTools, Kahoot apod. Při plánování distanční výuky jazyků se otevřelo několik dilemat: Učit všechny hodiny živě online, nebo výuku rozdělit na online hodiny a samo