Teatroložka a pedagožka Marcela Magdová: Zájem o divadelní studia během covidu neklesl, naopak

Vydáno: 12 minut čtení

Překladatelka, teatroložka, divadelní publicistka, a jak sama říká, především pedagožka Marcela Magdová sepjala s divadlem a historií celou profesní kariéru. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy vystudovala divadelní vědu a historii, působí na katedře germanistiky a slavistiky Západočeské univerzity a divadlu se z pedagogického hlediska věnuje na Vyšší odborné škole herecké. Pandemie koronaviru nezasáhla jen divadla, kterým prakticky přerušila celkový provoz, ale i rozsah působení této školy. Na rozdíl od prázdných sálů ale zaregistrovala opačný fenomén – během covidu zájem o divadelní studia vzrostl. Nejen o zájmu studentů, ale i o formách divadelní publicistiky, společných jevech s kinematografií i o tom, jak veřejnosti tlumočit zájem o divadlo, jsme si povídali v dnešním rozhovoru.

Teatroložka a pedagožka Marcela Magdová: Zájem o divadelní studia během covidu neklesl, naopak
Mgr.
Oliver
Jahn
Spolupracovník redakce
Jaký rozsah má vaše pedagogické působení na herecké VOŠ?
Nejmladším studentům, se kterými se potkám, je devatenáct let. Vyšší odborná škola je tříletá a učím tam prakticky celý korpus, od prvního ročníku do třetího. Záleží na rozložení předmětů, ale vzhledem k tomu, že učím dějiny divadla, se to různě střídá. Neznamená to, že musím zákonitě každý rok učit všechny tři ročníky. Ale jsem s nimi průběžně celé studium v kontaktu, i v rámci dalších předmětů.
Vedu zde kabinet teoretických předmětů. Neučím všechny, ale mám na starosti právě zmíněné dějiny divadla, interpretační seminář a diplomový seminář, tedy vedení prací, kterými pak studenti končí.
Jak to jde dohromady s prací na Západočeské univerzitě?
Na Západočeské univ