Dnešní doba přináší velký zájem o třídnictví a úlohy třídního učitele a diskuse ohledně těchto témat. Problematika však často zůstává obestřena určitou mírou nejasnosti. Jak na základních, tak i středních školách. Existují rozmanité pohledy na to, jakou roli by třídní učitel měl hrát, každá škola chápe jeho pozici odlišně a přistupuje k ní individuálně. To je dáno skutečností, že náplň práce a povinnosti třídního učitele nejsou jednoznačně definovány, zejména v právních předpisech týkajících se pedagogických pracovníků. Právě tato neukotvenost často způsobuje nejasnosti, vyvolává obavy, strachy a neshody ohledně způsobu, jak je role třídního učitele pojímána.
Třídní učitel a jeho práce ve vyšším sekundárním vzdělávání
Veronika
Ješátková
specialni pedagog etoped, vedouci projektu EHP Pro Zdravi Duse
V práci třídního učitele lze rozpoznat tři hlavní oblasti, jimž je třeba věnovat pozornost od samého začátku. Intenzita a rozsah činností v každé z nich se mohou v průběhu školního roku měnit. Tyto oblasti představují rodiče, samotné studenty a nakonec spolupráci se školou a kolegy. Klíčovým prvkem v každ