Cílem článku je usnadnit plánování a organizaci činnosti základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na základní umělecké školy zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze základní umělecké školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.
Činnost základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu;www.monikapuskinova.cz
Vyhodnocení důsledků novelizovaných právních předpisů a postup podle nové „hygienické“ vyhlášky
Promyšlený vstup základní umělecké školy do prvního pololetí školního roku 2024/2025 zajistí vyhodnocení relativně nových činností nebo postupů, které jsou důsledkem nové právní úpravy. Proto je vhodné, aby základní umělecká škola zhodnotila, jak se jí dařilo naplňovat cíle v následujících oblastech:
1.
činnosti začínajícího a uvádějícího učitele v průběhu adaptačního období od 1. 1. 2024 (viz § 24a, § 24b zákona o pedagogických pracovnících),
2.
vzdělávání realizované pomocí metod, forem a prostředků vzdělávání stanovených ředitelem školy od 1. 1. 2024 [viz zrušení práva pedagogických pracovníků na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálně pedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti, do 31. 12. 2023 ustanovení § 22a písm. c) zákona o pedagogických pracovnících].