Činnost základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025

Vydáno: 11 minut čtení

Cílem článku je usnadnit plánování a organizaci činnosti základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025. Jednotlivé situace a aktivity se vztahují na základní umělecké školy zřízené státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „veřejné“), soukromé i církevní. Jestliže se činnost týká pouze základní umělecké školy určitého zřizovatele, je tato skutečnost uvedena.

Činnost základní umělecké školy v prvním pololetí školního roku 2024/2025
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
specialista na školskou legislativu;www.monikapuskinova.cz
Vyhodnocení důsledků novelizovaných právních předpisů a postup podle nové „hygienické“ vyhlášky
Promyšlený vstup základní umělecké školy do prvního pololetí školního roku 2024/2025 zajistí vyhodnocení relativně nových činností nebo postupů, které jsou důsledkem nové právní úpravy. Proto je vhodné, aby základní umělecká škola zhodnotila, jak se jí dařilo naplňovat cíle v následujících oblastech:
1.
činnosti začínajícího a uvádějícího učitele v průběhu adaptačního období od 1. 1. 2024 (viz § 24a, § 24b zákona o pedagogických pracovnících),
2.
vzdělávání realizované pomocí metod, forem a prostředků vzdělávání stanovených ředitelem školy od 1. 1. 2024 [viz zrušení práva pedagogických pracovníků na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálně pedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti, do 31. 12. 2023 ustanovení § 22a písm. c) zákona o pedagogických pracovnících].

Související dokumenty

Pracovní situace

2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Plán činnosti 1. pololetí školního roku 2021/2022 na středních školách
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnosti školní jídelny v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Plán kontrolní činnosti - celý rok
Měsíční plán zahájení školního roku
Činnost školní družiny a školního klubu v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Výroční zpráva o činnosti školy
Změny termínů maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2021
Kalendář
Vyplnění vysvědčení – 2. pololetí školního roku
Ukončení školního roku
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání

Poradna

Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Limit dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku u obecně prospěšné společnosti
Soukromá hudební škola - přímá vyučovací povinnost - odborná poradna, odpověď na dotaz
Přechod práv a povinností na nového zaměstnavatele
Kvalifikace
Bezpečnost
Kvalifikace
Je možný zkrácený úvazek ředitele a zástupce ředitele
Nadúvazková hodina v ZUŠ - vznik nároku na příplatek
Studium v ZUŠ
Rozsah pracovní doby v pracovní smlouvě pro pedagogy ZUŠ

Zákony

312/2002 Sb. o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
262/2006 Sb. zákoník práce
240/2013 Sb. o investičních společnostech a investičních fondech
163/2024 Sb. , kterým se mění zákon č. 240/2013 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
196/2024 Sb. , kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
230/2024 Sb. , kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů,a některé další zákony

Vyhlášky

160/2024 Sb. o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých a dětských skupin