Digitální etika na ZUŠ
Mgr.
Zuzana
Selčanová
Ph.D.
učitelka hry na klavír, ZUŠ Hostivař; Katedra hudební výchovy, PedF UK V Praze
Účastníka digitálního světa je potřeba vnímat jako jednotlivce, nejen jako pouhého uživatele či spotřebitele.1) Používání digitálních technologií se, obzvlášť v dnešní době, kdy už není distanční forma výuky neznámá, stalo běžnou součástí každodenního života dětí na ZUŠ. Surfování po internetu, používání aplikací a služeb, komunikace prostřednictvím sociálních sítí nebo práce s digitálním obsahem, to vše je dnes přirozenou součástí nejen vzdělávání, ale i života samotných žáků.
Pokud ale žáci interakcím v digitálním světě nerozumějí, mohou si ve fyzickém světě způsobovat problémy.2)Internet totiž proměnil celý svět a přístup k aktuálním informacím snadno a rychle zároveň představuje i slabinu on-line prostředí. Informace totiž neprocházejí žádným filtrem a kontrolou. Pro děti může být velmi ob