Sebehodnocení žáků, zpětná vazba, formativní hodnocení, partnerský přístup, to všechno jsou napříč školstvím často skloňovaná slova. Tak č asto, že je př i tro še zájmu nelze v edukativním prostředí minout. Jak nám jsou prospěšná v základní m um ěleck é m vzdělávání? A jak é má me mo žnosti ze slov udělat smysluplnou praxi?
(Sebe)hodnocení žáků – cesta k efektivnější práci
Barbora
Prokešová
DiS., ZUŠ Klementa Slavického Kadaň
Možností, jak inovovat přístup k hodnocení, je bezpochyby velká škála. My jsme si v první řadě kladli otázky, co bychom potřebovali nejvíce zlepšit a co bychom si přáli, aby zlepšovali žáci. Z úvah jednoznačně vyšlo, že je třeba se hlouběji zabývat právě přístupem k hodnocení.
Na největším problému u žáků se my, učitelé hry na nástroj, většinou jednoznačně shodneme. Je jím domácí příprava. A protože jsem nechtěla zůstat pouze u úvah, začala zajímavá cesta ke zkvalitňování výuky. Na začátku mě hned nenapadlo, že