V měsíci dubnu tohoto roku se ve švýcarském Curychu uskutečnila 31. konference Mezinárodní asociace uměleckých manažerů (IAMA), kam jsem byl vyslán jako reprezentant festivalu Pražské jaro. Jelikož také pedagogicky působím na ZUŠ, rád bych se podělil o své postřehy právě v tomto časopise.
Setkání Mezinárodní asociace hudebních manažerů
Pavel
Trojan jr.
ředitel Pražského jara, učitel na ZUŠ Hostivař
Na konferenci se setkalo na 350 zástupců umělecký agentur, orchestrů, festivalů či soutěží z celého světa. V uplynulých dvou letech konferencí výrazně rezonovalo téma pandemie a jejích dopadů na umělecký svět. Když bylo před několika měsíci svoláno letošní setkání, byla oznámena následující hlavní témata:
*
výzvy, které přináší dopady globální změny klimatu na organizování turné umělců a orchestrů;
*
hledání fungujícího modelu odměňování umělců z online streamovacích služeb fungujících na bázi předplatného;
*
schopnost zvládání aktuálních krizí.
Všichni se jistě těšili na diskuzi o obnově uměleckého života po pandemii a zřejmě málokoho napadlo, že sotva odlétne jedna černá labuť, objeví se nová – válečný konflikt na Ukrajině, který bezesporu bude mít nemalý dopad na umělecký svět.