Tento text je 3. z 5 částí článku k výuce skladby na ZUŠ. V minulém vydání jsem se pokusil popsat „hmotný svět“ skladatelství, tedy základní sumu znalostí – hřiště, ve kterém se pedagogové kompozice pohybují. Svět snů nabídne tipy, jak si „svobodně povyskočit“ mimo lajny tohoto hřiště.
Svět snů (role fantazie v hudební tvorbě)
Výuka skladby na ZUŠ – 3. část
Robert
Mimra
Portedo, o. p. s., člen Kolegia UR ZUŠ a předseda sekce skladby
Výzkumy z posledních let týkající se repertoáru koncertů klasické hudby dokazují, že tvrdé jádro dramaturgie tvoří hudba zhruba do roku 1930. Sice to již není 99 % jako ve výzkumu symfonického repertoáru orchestrů v ČR z roku 2007, ale stále jasně tato hudba dominuje. Stejně tak v obecném povědomí většina „klasického“ publika zůstává v estetických te