Vychováváme na ZUŠ profesionálního interpreta, nebo kultivovaného člověka?

Vydáno:

Takto zněla úvodní otázka panelové diskuse „Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání a pedagog: Hodnoty ve výchově“, která 28. 5. 2021 probíhala ve virtuálním prostoru. Mezi pozvanými panelisty byli odborníci na otázky uměleckého vzdělávání Naďa Kabelová, Tomáš Kolafa, Bohuslav Lédl, Jiří Lössl, Markéta Pastorová, Ilona Rudelová a Jiří Stárek.

Zájemci o účast na diskusi vyplňovali při registraci dotazník, na jehož základě mohl organizační tým lépe diagnostikovat situaci a strukturovat diskusi podle dílčích témat vyvstávajících při aplikaci RVP v praxi uměleckého vzdělávání.
Z odpovědí respondentů vyplynula jako nejpalčivější problematika obsahu taneční pedagogiky, doslova „vymezení tanečních technik v rámci RVP ZUŠ“. Tento jev souvisí s tématem, které se ukázalo být na třetím místě co do urgence ošetření: „prostupnost a návaznost pedagogického vzdělávání ZUŠ – konzervatoř – vysoká škola“. Konkrétně: Potřebuje systém aktuálního českého tanečn