Na konci loňského roku zveřejnila Česká školní inspekce svou výroční zprávu – „Kvalita vzdělávání ve školním roce 2022/2023“. Obsahuje nejen data získaná inspekčními šetřeními, ale i analýzy, zprávy a grafy o fungování škol, včetně formulovaných doporučení k jejich dalšímu rozvoji.
Výroční zpráva ČŠI „po kouskách“ – 2. část
Bc.
Jiří
Stárek
Ředitel ZUŠ Hostivař
Pod kapitolou „Podmínky základního uměleckého vzdělávání“ jsou ve výroční zprávě ČŠI zmíněny tři oblasti, které mají charakter spíše statistický a interpretaci těchto čísel a dat si může udělat každý sám. Jde o oblast vývoje počtu žáků, počtu škol, finanční podmínky, materiální a prostorové vybavení a další údaje, na které lze vlastně přenést i parametry pozorovatelnosti, měřitelnosti a hodnotitelnosti, používané v našich školách při formulování výchovných a vzdělávacích strategiíth. Dvě části této kapitoly jsou ale z pohledu ředitele školy nejzajímavější, a to přesto, že rovněž vycházejí ze suchých dat. Jde o část
„Koncepce a řízení školy“
a kapitolu
„Kvalita pedagogického sboru“
, které se budeme podrobněji věnovat v příštím čísle Speciálu. Její „přitažlivost“ totiž spočívá v tom, že více než o učitelích vypovídá o nás – ředitelích.Vraťme se ale nejprve ke statistickým datům, ze kterých lze při troše přemýšlení