Vyrovnávání se s pochybnostmi

Vydáno:

Dostavují-li se pochyby o smyslu zavádění inkluze v ZUŠ, je to přirozené a není to k odsuzování sebe ani druhých, ale ani samotné inkluze.

Vyrovnávání se s pochybnostmi
Mgr. Bc.
Lucie
Valentová
koordinátorka pro žáky se SVP, ZUŠ Hostivař
Představa vyučovat na klavír dítě mentálně postižené, nevidomé dítě ve výtvarném oboru nebo zařadit dítě na vozíčku do tanečního oboru přináší, především s ohledem na výsledky, určité pochyby o smysluplnosti takové práce v základní umělecké škole.
Možná to bude působit trochu neskromně, ale u sebe se s pochybnostmi o smysluplnosti vzdělávání výše uvedených dětí nesetkávám. Domnívám se, že je to určitým postojem, ke kterému jsem se až po letech (nejen po letech pracovních, ale i životních) dopracovala. Dnes by se tento postoj dal popsat asi takto – už vím, že nejsem