Centrum talentované mládeže: Učíme ty, kteří chtějí znát víc, nebo jim s učením pomáháme

Vydáno: 9 minut čtení

Snad každý učitel se během své praxe potká s dítětem, které je zvídavější, rychlejší a aktivnější než jeho spolužáci. Projevy nadání jsou různorodé a rozpoznat dítě s vyšším potenciálem nemusí být snadné. O tom, jak s takovými dětmi pracovat, i o tom, co jim nabídnout, jsme si povídali s ředitelkou Centra pro talentovanou mládež (CTM) paní Jeanne Bočkovou.

Centrum talentované mládeže: Učíme ty, kteří chtějí znát víc, nebo jim s učením pomáháme
Mgr.
Michaela
Váchová
Vedla rozhovor, odborna editorka Ucitelskeho mesicniku
Mají podle vás nadané děti nějakého společného jmenovatele? Nějakou charakteristickou vlastnost nebo projevy chování?
V CTM se setkáváme s motivovanými, nadanými dětmi a studenty opravdu často a je pro nás primárně důležitý jejich zájem spíše než nadání podložené hodnocením z pedagogicko-psychologických poraden či změřeným IQ. Tyto děti jsou velmi bystré a rychlé. Je to, jako by měly v hlavě počítač a s opravdu velkou rychlostí