Cílem je mít v každé škole pedagogického leadera

Vydáno:

Robert Plaga je jedním z nejdéle sloužících ministrů školství v rámci samostatné České republiky. Jak se za svým působením ohlíží, co vnímá jako palčivý problém našeho vzdělávacího systému a kdo podle něj dělá dobrou školu? Nejen to byla tomata našeho rozhovoru.

 

Jste čtvrtým rokem ministrem školství. Co byste během těch čtyř let mohl udělat navíc, kdyby byla politická konstelace ideální, nikoliv jen reálná?
Po celou dobu svého působení se snažím vykonávat funkci ministra především na odborné bázi a snažím se spolupracovat také s představiteli opozičních stran. Školství v minulých letech velmi doplácelo na častou výměnu ministrů z různých politických stran, což nebylo ideální. Základní strategický dokument Strategie 2030+, který má za cíl zlepšit české školství, byl proto konzultován napříč politickým spektrem, a věřím, že to je jednou z velkých výhod tohoto materiálu. Pokud něco ovlivnilo mou práci ministra, pak to nebyla ani tak politická konstelace, ale pandemie, se kterou se potýkal a stále ještě potýká celý svět. Její řešení v oblasti školství zabralo mně a zejména pak mým kolegům na ministerstvu téměř 100 procent času. Přesto jsme se snažili, aby klíčové procesy, jako například příprava realiz