Nutno podotknout hned na začátku, že tento článek nemá za cíl představit v úplnosti metodu dílny čtení1) ani uvést do její problematiky. Není proto určen pedagogům, kteří o dílně čtení nikdy neslyšeli, míří spíše k těm, kdo dílnu čtení znají alespoň teoreticky, případně ji i někdy vyzkoušeli, a zakusili tak její přednosti, ale také její úskalí. Nečekejte metodiku, přijměte zkušenost.
Co přináší a obnáší pravidelná dílna čtení na 2. stupni
Mgr.
Tereza
Nakládalová
metodička čtenářského programu Nové školy, o. p. s.
Nezisková společnost Nová škola, o. p. s., v současné době realizuje projekt
Zkoumavé čtení
, který si klade za cíl naučit žáky 2. stupně strategie užitečné pro čtení textů různých oborů. Již při plánování projektu ale bylo jasné, že mají-li žáci užívat textů jako nástroje a cesty k poznání, musí mít též příležitost setkávat se s texty, které samy o