Co přináší a obnáší pravidelná dílna čtení na 2. stupni

Vydáno: 8 minut čtení

Nutno podotknout hned na začátku, že tento článek nemá za cíl představit v úplnosti metodu dílny čtení1) ani uvést do její problematiky. Není proto určen pedagogům, kteří o dílně čtení nikdy neslyšeli, míří spíše k těm, kdo dílnu čtení znají alespoň teoreticky, případně ji i někdy vyzkoušeli, a zakusili tak její přednosti, ale také její úskalí. Nečekejte metodiku, přijměte zkušenost.

Co přináší a obnáší pravidelná dílna čtení na 2. stupni
Mgr.
Tereza
Nakládalová
metodička čtenářského programu Nové školy, o. p. s.
Nezisková společnost Nová škola, o. p. s., v současné době realizuje projekt
Zkoumavé čtení
, který si klade za cíl naučit žáky 2. stupně strategie užitečné pro čtení textů různých oborů. Již při plánování projektu ale bylo jasné, že mají-li žáci užívat textů jako nástroje a cesty k poznání, musí mít též příležitost setkávat se s texty, které samy o

Související dokumenty

Pracovní situace

Bílá kniha
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Mediální vzdělávání
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Novela maturitní vyhlášky
Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Zkoušky společné a profilové části
Příklady nabídky zkušebních předmětů pro povinné a nepovinné zkoušky profilové části maturity
Informace o zkušebních předmětech profilové části maturitní zkoušky - příklad
Školská rada - základní údaje
Povinnosti ředitele školy a zřizovatele v souvislosti se školskou radou

Poradna

Hrazení předplatného z OP JAK

Články

Dílna čtení jako příležitost pro společné profesní učení
Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství - 2. část
Dílna čtení jako pramen a oáza dětského čtenářství - 1. část
Dílna čtení jako příležitost k rozvíjení čtenářských dovedností u žáků
Dílna čtení v 9. třídě
Hodnocení v dílně čtení
Dílny čtení - jak na ně (nejen) v první třídě
Jak propojujeme dílny čtení s výukou literatury
Jak jsme zaváděli dílny čtení ve třídě a ve škole