Děti, žáci a studenti se speciální vzdělávací potřebou v péči poradenských služeb

Vydáno: 8 minut čtení
V tomto období si Česká republika připomene dva roky od zavedení distančního studia na školách z důvodu nástupu pandemie nemoci covid-19, která kromě jiných oblastí velmi výrazně zasáhla také do oblasti vzdělávání.
 
Názorů na tuto problematiku je mnoho a také se různí. Souhrnná zjištění o dopadech distančního vzdělávání na základních a středních školách a o zkušenostech s touto formou výuky zpracovávají příslušné orgány, např. ČŠI.
Ředitelé škol i pedagogičtí pracovníci se snažili ze všech sil. Na druhé straně, se snahou sobě vlastní, byli žáci/studenti a jejich zákonní zástupci. Z počátku byla situace velmi neuspokojivá. Někteří žáci se nezúčastnili výuky online, další byli přetěžováni a existují i žáci, kteří dodnes řeší následky omezeného kontaktu s vrstevníky, nevhodného typu výuky, změn v rodinném prostředí apod. Vzniklá situace nejen rozevírá pomyslné vzdělanostní nůžky, ale vyžaduje po návratu do škol i zvýšenou péči pedagogů a odborníků v oboru. Věříme, že se podaří v plné míře ji zvládn